zaterdag 6 augustus 2011

Bas Meijs Coursing 6 augustus 2011 Oude Pekela

Het was erg warm deze zaterdag 6 augustus, en het coursingsterrein van Oude Pekela 
was omsloten door bomen waardoor er geen zuchtje wind kwam

Fijn, in de 1e omloop mochten de afghanen die hun bontjas aangehouden hadden
tegen elkaar coursen, ik kreeg een primeur te verwerken, mocht tegen Joep
Een gezellige blaffer uit Krommenie, met een prachtige rode bontjas
 z,n stamboom verteld dat hij officieel Tempt by dream to Touch heet
En waarschijnlijk omdat we elkaar nog nooit eerder ontmoet hadden,
zat hij de hele cours maar tegen m,n oren te blaffen, eens wat anders dan gehijg :-)
We wisselen vaak van koppositie, spannend voor de jury
Nog een keer een  rondje....Joep waar blijf je nou?Samen op de foto is mooier..
Hé leuk, de jury vindt ons evengoed, we hebben beide 173 punten gekregen,
nu eerst pauze en dan door naar de 2e loop
In de kantine werd hard gewerkt, onze voorzitter Harm Timminga is overal
 voor inzetbaar,hier als fileert hij de haring als de beste, samen met Henny Scholten
Dan is het wachten op de 2e omloop
Volgende keer stoeltjes of een picknickplaid meenemen,én een parasol! 
Hier op de grond zitten is geen pretje met al die takken en distels
en erdoor moeten lopen naar de start is voor Chakir een ramp,
Gerard houdt mij zolang vast, vrouwtje werd duizelig in die hitte
Voordat Chakir met de 2e omloop kan beginnen, moeten er eerst weer takken met doorns
en distels (bij z,n ballen!) verwjderd worden, en dan kan gecourst worden...

Helaas geen foto,s hiervan, wel een filmpje, maar die krijgt vrouwtje niet hierop geplaatst,
wel te zien op haar profiel van facebook...
Bontjas Suleimans Chakir Chakcharan versus Min el Mariq Ghasyr
Gelukkig is Frency met Tweety vlak na mijn cours, zodat we hun nog
even in actie kunen zien, waauw, wat een speed :-)
en dan is het wachten hoe de jury ons beoordeeld heeft
Allemaal badkledinggasten voor mij, nou daar wil ik niet naar kijken...
ff draaien, zie ik Joeps mooie haren :-)
Hmm als ik het goed zie is mijn 2e tegenstander op de 3e plek geeindigd?
Gelukkig staat er nog Joep met bontjas ook op het podium :-)
We weten nog niet hoeveel punten ik heb, vrouwtje moest direct weg,
de kost voor ons beidjes verdienen in de middag/avondroute bij de thuiszorg.
We gaan naar huis met een mooie beker en een zak voer :-)



Geen opmerkingen: