woensdag 1 februari 2012

Liefde is

3 jaar geleden, op exact deze dag kwam mijn allergrootste wens uit, en mocht ik Chakir in  mijn armen sluiten.
Hij is het belangrijkste in mijn leven.....
Mijn liefde voor hem is onvoorwaardelijk, ik heb er alles voor opgegeven, we doen alles samen.
Maar liefde is ook...loslaten...en hem het allerbeste gunnen
Mijn hart breekt vandaag, na 3 superjaren samen moet ik hem laten gaan
Ik kan niets anders meer doen dan hem loslaten
ik vond dit gedicht, wat alles verwoord
Grens bereikt


het toppunt van kunnen

de bodem inzicht

van een put

waar alleen de echo klinkt



Roepend.....

wakker in de nacht

niemand die het hoort

wel gehoopt,

niet verwacht.



Resultaat van.....

ontkenning

niet toegeven dat

dus doorgaan tot....

het doek valt.



Toch hopend

op een reddingsboei

licht in het donker

reikende hand

schouder om te huilen.



Onze reddingsboei....de liefste mensen die ik ken.
Die van hem houden zoals ik dat doe....maar meer kracht hebben.
Wim, die we ontmoetten in 2009, en direct al verliefd op hem was
die hem tijdens coursing lekker eten kwam brengen, omdat hij z,n eigen niet lustte.
en Lisette, die net zoveel van hem houdt, en zo heerlijk kan kroelen
Zij zijn degenen, aan wie ik Chakir met een gerust hart toe kan vertrouwen

Mentaal en fysiek ontwikkelde Chakir zich tot een tot een prachtige  sterke man,
een topsporter......met een oerkracht...en oerkarakter
een ontzettend lieve zachtaardige  maar ook  macho man
En met mij gaat het juist andersom, fysiek steeds zwakker, overal pijn,
en mentaal een angsthaas aan het worden, we stonden praktisch even hoog.
                     En dat is niet goed, Chakir heeft lieve Sterke leiders nodig.
Lieve schat, bedankt voor al die fijne jaren die je mij hebt gegeven
laten we nog 1x de tango d, amour dansen
Goedemorgen schat, tijd om op te staan..
Vandaag reizen we af naar Lierop, naar de ,,ouders,, van
Chakirs grote liefde Lady, en Korol.
Zij houden al bijna net zolang van hem als ik,en dat is wederzijds.
Chakir gaat bij hen wonen, en ik mag hem héél vaak komen opzoeken.
En dan gaan we weer gezellig samen wandelen, bijna net als toen.
Zij weten wat ik nu voel en doormaak


Dag  mijn allerliefste lieve Schat,
mijn alles
mijn grote liefde
ik heb je alles uitgelegd, het is goed zo
maar het afscheid doet zo vreselijk pijn
in ons hart blijven we altijd samen.

Maar mijn home wordt een house :-(

Dit blog sluit natuurlijk niet, er komt nog een vervolg,
zijn leven in vogelvlucht.....later deze week

en wie chakir verder wil volgen, klik op de blog van
windhondenvrienden Lady Prince en Korol





10 opmerkingen:

Lisette zei

Lieve Ytteh, we zullen goed voor jouw mannetje zorgen. Die bofkont heeft twee mama's en een papa die heel veel van hem houden. En je bent altijd welkom.

Dikke knuf van ons allemaal en een speciale van Chakir.

Annemarie. zei

Ytteh, wat een ontzettend ongelofelijk verdriet voor je. Zo hard geprobeerd, en toch moeten afgeven, door je fysieke problemen.
Ik heb er echt geen woorden voor.

Gelukkig zijn daar Wim en Lisette, zodat je in ieder geval weet dat hij gelukkig zal zijn. Nu jij nog..

Dennis, Monique en Rico zei

We kennen elkaar niet echt maar heb je regelmatig gezien op het coursingveld.
Het enige wat ik je wil zeggen is je heel veel sterkte te wensen met dit zo verdrietige besluit. Het is een grote stap die heb moeten maken en wens je heel veel sterkte, warmte en kracht toe.

Katrien zei

Ik had het reeds op Lisje en Wim hun blog gelezen en heb daar toevallig precies hetzelfde geschreven als jij hier deed "love means sometime to let go." is moeilijk, heel moeilijk, maar alleen sterke mensen hebben de moed om een stap achteruit te zetten voor wat hen het dierbaarste is. Heel dikke knuffel meisje. Mijn hart gaat uit naar jou.

Syl zei

Ontzettend veel kracht toegewenst Ytteh. Het is een heel dapper besluit wat je hebt genomen, maar wat zal dit zwaar voor je zijn. Ik heb er bewondering voor dat je Chakir kunt loslaten, met liefde.
Sterkte,
Syl van Flowtje

Jess zei

ben trots op jou beslissing Ytteh! Zit hier aan jullie beide te denken. Het waren drie super jaren voor jullie beide, niemand die het van je afpakt. Je bent en blijft zijn hondenmama! Super van Wim en Lisette ook deze opvang. Probeer wat te rusten, slapen zal denkelijk niet helemaal lukken. Chakir zal zich heel snel aanpassen en je zult versteld staan hoe hij in korte tijd zal veranderen. Blijf maar positief denken, je hebt het super voor hem gedaan, niet velen die jou dit na doen. Dikke knuffels, weet dat wij in gedachte bij je zijn......................liefs JESS
..

Conny en Menno zei

hoi Ytteh, wat rot om te horen dat je Chakir weg moet, maar gelukkig gaat hij naar een goed gezin en kan je hem nog vaak genoeg bezoeken. We zullen jou en Chakir missen op de coursing. Ik hoop ondanks alles dat je nog een leuke verjaardag heb gehad.

groetjes van Menno en Conny en een dikke knuffel van Gimme

Angelique zei

Hai Ytteh,
Ik reageer niet zo gauw op blogs, maar nu doe ik het toch maar even.
Ik weet hoeveel je van Chakir houdt en op een afstandje zag ik wat je zelf hebt geconstateerd. Ik heb daarom zoveel respect voor je keuze. Je hebt puur uit liefde voor je hond gekozen. Mijn waardering heb je. Dat wil ik je even laten weten.
Enne... Chakirs prachtige leventje gaat verder. Gelukkig niet zonder jou, maar gewoon anders.
Ik wens je heel veel sterkte, want ik kan me voorstellen dat je ondanks je dappere beslissing best heel verdrietig bent.
Groeten Angelique

Marlene Vermeulen zei

Ytteh, ek is verskriklik jammer om dit te hoor, dit moes bitterlik swaar vir jou gewees het om afstand te doen van Chakir! As ek mag vra Ytteh, watter siekte het jy? Ek hoop ook regtig Chakir sal gelukkig wees waar sy nou is. Dis so hartseer storie Ytteh. Chakir sal jou nooit nooit vergeet nie. Ek wens jou alle sterkte toe vriendin. Hoop jy word weer gesond. Liefde Marlene xxx
..

Anoniem zei

Dein liebstes hast Du weg gegeben, wie kannst Du das aushalten ?Was machst Du jetzt alleine und ganz wichtig wie geht es Chakir jetzt ?