zaterdag 29 oktober 2011

Internationale Herfstcoursing Ronostrand Een NL

Vandaag waren we op het Ronostrand in Een, waar door het WvCNL
de Inernationale Herfstcoursing georganiseerd was, één van de mooiste
coursingslocaties vindt vrouwtje
We gaan eerst maar eens even een stukje wandelen, andere honden
en staffs ontmoeten, hier Pip en een kind van mijn halfzusje Amy, Yrah
En we zien Joep, (Tempt by dreams to toutch) daar mag ik de 1e
omloop mee coursen heeft vrouwtje gezien....leuk..
Bij de Afghaanse windhonden zijn 14 reuen en 14 teefjes ingeschreven :-)
Waauw, schitterend parcours, meest door het erg mulle zand,
en een klein stukje over gras
ff kijken welke tactiek ik zal volgen....
Ze hebben hier zelfs een heuse Paddock om te wachten tot de start..
En wég zijn we.....Joep en ik blijven veel zij aan zij lopen
soms geef ik hem een kleine voorsprong
maar dan zet ik mijn turbo aan en sprint ik een stuk
leuk fotografenvoer :-)....(foto gemaakt door Diana Verhaegh)
die ook al zo,n superkamera in haar bezit heeft (én 2 affies)
maar op het laatst vlieg ik hem toch lekker voorbij
Hé jammer, de glijbaan is afgesloten,
hhhh stuk nepplastic...ik heb je bijna :-)
De zoon van Xavier wordt zelfs even opgetilt
zodat hij de cours goed kan zien :-)
Hebbes, het nephaas is voor mij :-) wat heb ik genoten van deze cours
En nu gezellig samen met Frency, Joep en Henny uitlopen
Daarna ga ik op de auto passen, met een petit stukje brood/leverpastei
en vrouwtje gaat met Frency pannekoek eten in he restaurant
Dit is het parcours voor de 2e omloop, benieuwd tegen wie ik mag
Deze vlijtige jongeman ,,brengt water naar de zee,, oftewel blaadjes vegen
Voor ons afghanen, is de toegangsweg naar het parcours een ramp, vol met blad en stekelige beukenootjes die vast blijven zitten in onze haren en tussen onze voetzolen blijven steken :-(
Maar voor zo,n droomparcours hebben we dat er graag voor over
Hé, de 2e cours mag ik internationaal...tegen Tiffany,s Kantelly een Duitser
gelukkig kan ik  hem goed verstaan, ik ben in Duitsland geboren :-)
Wat een prachtafghaan zeg, mooie lange zwarte haren
Na het onttakken, ontbladeren en ontvruchten......
Aangezien vrouwtje geen zin heeft om zand te happen, waggelt ze mij naar de start
Kantelly staat al klaar, die mocht gewóón lopen....
Hier een prachtfoto, genomen met vrouwtjes kamera....
wat een schitterende kleurensymfonie :-)
Gelukkig ook een  paar shots genoomen door Conny Haan-Vink, met haar
superkamera met telelens :-)
en ng een kanjer foto, genomen door de staff van Xavier :-)
Kantelly en ik stonden na de 1e cours  (beide met een andere medestrijder)
  met een gelijk aantal punten ( 181 ) op een gedeelde 1e plaats
 nu lig ik steeds voor, ik heb er plezier in...
maar ik mag niet denken heeft vrouwtje gezegd
grwoeffff we zijn er bijna
We komen praktisch gelijktijdig aan bij de finish,
Waar Frency en  onze vrouwtjes al staan te wachten...ik was eerst :-)
Kantelly was errug lieffff  hij maakte geen ruzie om het nephaas die ík gevangen had
Daarna was het aflossing van de wacht...Wendy had al die tijd op de auto gepast....
ze mocht in mijn bench :-)  snuffff dat rook toch zo lekker naderhand
Nu is het mijn beurt, en Wendy mag mee naar de kantine,
ze heeft geen jas van d,r eigen, dus krijpt ze in de jas van Frency :-)
Dan volgt de prijsuitreiking, vrouwtje had mij in de auto gelaten,
omdat het erg druk was in de kantine,
en  met veel honden waar ik op niet zo goede voet mee sta
Waauw, ik wordt 2e.....uhhh hoezo
vrouwtje ziet dat de nr. 1 Tiffany,s Kantelly waar ik samen mee liep
178 punten had in de 2e ronde, maar ík ook! Dus eigenlijk gedeeld 1e toch?
Helaas zijn de punten op de diverse onderdelen niet geplaatst :-(
Snel naar de auto, supergrote gewonnen beker en zak brokken inladen, het is al donker:-(
Na een lange terugrit (vrouwtje is nachtblind dus rijdt dan als een slak)
pik ik gauw thuis op de bank mijn lievelingsplekje (en dat van vrouwtje) in
Vrouwtje doet nog snel een mail naar de fokker, die is reuzetrots
en maakt direct een bewerking van een paar foto,s die op de
homepage van hun website pronken (suleiman,s afghanen.de)
Minder leuke post de week ernaa, heeft de politie die slak betrapt
,s avonds om 19.55 uur voor het te hard rijden BUITEN de bebouwde kom
ze mocht daar 50 en reed 62...onvoorstelbaar, zelfs Eva uit de tomtom heeft niet gewaarschuwd
HiHi, mijn vrouwtje, de nachtelijke raceslak, maar wel jammer ..schade 57 euro:-(

VOLGENDE WEDSTRIJD; ZONDAG 13 NOVEMBER...DE SINT-NICOLAASREN IN OUDE PEKELA, EN DAN VOLGT DE WINTERSTOP GRRRRRRRRR

1 opmerking:

Ytteh zei

Inmiddels hebben we antwoord op de vraag waarom Tiffany,s Kantelly op de 1e plaats staat, en er geen gedeelde 1e is.
In de 2e cours, is de conditie doorslaggevend, en daar had Chakir, ondanks dat hij 1e bij het haas aankwam 1 punt minder op.
Maar......Chakir had 1 punt meer op snelheid!!! En dat terwijl Tiffany,s Kantelly vader een échte kampioen a-klasse ,,renafghaan,, is :-)