zaterdag 5 september 2009

Op vakantie naar Zwitserland

Ik ben nu samen met vrouwtje op vakantie naar Zwitserland. Hier heeft ze de troep al uitgepakt hoor; ik had helemaal geen uitzicht meer naar achteren!!! Ze had wel een leuke vakantie voor ons tweeën gevonden: Flex chalet. Die  organiserenspeciale vakanties voor mensen met honden.
De eerste week zaten we in Villars sur Ollon, vlak bij het meer van Genève. Lekker eten volgens vrouwtje, tja, ik kreeg gewoon brokken. Het was wel steil lopen daar. Gelukkig had ik op de Veluwe al geoefend, maar dit is toch iets anders. De weg naar ons hotel was 26% steil. Als we gingen wandelen mocht ik kiezen: naar boven of naar beneden, maar beiden waren even steil.
Alle honden mogen los in de tuin, maar ik alleen even voor de foto. De tuin was namelijk niet omheind, en tja, als rasechte afghaanse windhond kies je dan natuurlijk het hazepad. Dit is mijn vakantievriendinnetje Daisy; zij mocht altijd los want zij luisterde naar haar vrouwtje.
Iedere ochtend ging ik eerst even goedemorgen zeggen dor het raam.
Samen met onze vrouwtjes gingen we naar les Diablerets et de alpine coaster naar de gletcher.
Na 20 minuten "varen" (nu ja, ik vind het zweven met schokken), waren we boven en daar lag datzelfde witte spul als wij wel eens gehad hebben thuis. 3 Braziliaanse schonen waren helemaal weg van mij, en móesten met ons op de foto. Gelukkig is het tegenwoordig digitaal, anders had het ze een kapitaal gekost, zoveel verschilende poses moest ik aannemen. Dit is er slechts 1 van.
Tja, ikke moest ervvaringen opdoen; dit is een tandradtrein, die ons naar 2000 meter hoog bracht en wat zie ik daar....
Gekke beesten met een bel om hun nek, en ze lopen nog los ook.
Wat krijgen we nu weer..... moet ik ik zo'n ding? Maar vrouwtje, deze hokjes hangen aan een draadje in de lucht!! Nou ja, ik ben een stoere kerel en moet vrouwtje beschermen tegen al die knappe skileraren hier, dus ik zal meegaan maar  moet je zien hoe ik eruit zie!!! 2 staartjes op mijn kop. Ik  zie eruit als een meisje! Stil zitten....anders wiebelt dit bakje zo. Ooeffff we zitten wel hoog in de lucht hoor.
Wat gaan we morgen doen???? Iedere dag nieuwe dingen ontdekken zegt vrouwtje.

1 opmerking:

Josee zei

Hallo, ik kom hier per toeval terecht en ik moet zeggen dat u leuk schrijft
en de foto's erbij maken het af.
Bij het zien van de hond dacht ik meteen, zouden honden nu ook last hebben van hun oren op zo'n hoogte?
Fijne dag nog.