maandag 25 april 2011

Osterncoursing Hoope Duitsland

Heeeeeeee leuk, vrouwtje heeft me ingeschreven voor een coursingwedstrijd in Duitsland.
Zal wel iets byzonders zijn, ik wordt al een tijdje gevolgd door Cala Vochteloo,
3e jaars student fotoakademy, en zij gaat ook mee.
Hier zitten we net ff uit te rusten, van onze badfotosessie :-)
helaas nog geen foto,s van
En toen ging ze ook nog mee naar de trimster,
vrouwtjes haren worden daar gratis meegeföhnt.
Extra mooi voor de wedstrijd :-)
Vrijdag 22 april gaan we al op weg, vrouwtje heeft nog geen navigatieapparaat
dus gaan we via de kaart, en onze neus achterna, richting noord/oost
Gelukkig maar dat we een dag eerder gingen, direct over de grens stonden we al 3 uur in de file, van Aschendorf tot achter Leer waren ze met de weg bezig....
Tot dit veerpontje bij Bremen zijn we goed gereden GROEN!! je mag door vrouwtje
Jammer de overtocht duurde niet lang, ik had geen tijd om uit te stappen
 dus alleen vrouwtje op de foto, als bewijs dat ik nu ook écht gevaren heb....
Na het veer klopte de routebeschrijving niet meer, en op vrouwtjes kaart stonden de kleine gehuchtjes niet waar we doorkwamen.  Gelukkig, na bijna 5 uur rijden zagen we een bord Hoope
Het was erg warm, dus snel het tentje opgezet....zeg vrouwtje waarom hebben die andere allemaal een grote caravan of camper en zitten wij in zo,n stoffen ding zonder wielen???Wroefffff we vallen wel een beetje uit de toon zo :-)
Doen we toch al Chakir,
 jij bent de enige verblindend witte afghaanse windhond hier
Kom we gaan ons eerst even melden  volg het haasje maar
Niet zo trekken manneke, ze moeten je chip nog ff lezen
En de dierenarts wil je ook nog even controleren.
Gelukkig op een plekje in de schaduw.heeee niet kietelen :-)
Daarna nog lekker eten en wandelen en dan natuurlijk slapen in die grote bench
Pff wel vroeg op hoor,het gras is nog nat, niet goed voor mijn mooie poten.
 vrouwtje had de wekker verkeerd gezet,
,t was best wat koud ,snachts maar daar had zíj geen last van met
die dikke pyama  fleece sokken en 3 dekbedden over
Carlaaaaaaaaaaaaaaa wakker worden gosh...die slaapt wel in een hele kleine bench zeg
GrWoef ik ben bijna  als 1e aan de beurt, wat een gaaf parcours zeg,
met heuvels en dalen daar wil ik eigenlijk wel een extra rondje over lopen
Ha, Carla is er ook al voor Dé foto
maarruhh   het licht is nog niet zo goed, en soms is de zon er en soms niet
en ze mag de kamera niet op automaat zetten...
De 1e loop mag ik samen met Quandahar vom Mandelberg doen op het Vereinsgelände
verwoeft, raken we beide die haas uit het zicht, kom op makker, taktiek nu,
jij gaat linksom en ik rechtsom, meeting in het midden voor jachtoverleg
maar ondertussen doorrennen hoor anders krijgen we misschien een disq,  dit is pas leuk
En dan even relaxen, kijk nou eens vrouwtje, wat een lieve puppies
ze kleuren goed bij mijn zadel, ééntje meenenen???
Dat zijn Darkhan en Djamu d, Avicenna met hun baas Hans-Jürgen Chakir,
 en nee,  we nemen er niet ééntje mee, ik heb m,n handen vol aan jou
Ze hebben wel een lieve baas vrouwtje, ik kreeg zolang een wet en cool doek
van hem, om niet te heet te worden :-) zo, ff uitrusten tot de 2e loop...truste
Dacht ze dat ze me helemaal onttakt had,
zaten er toch nog van deze gemene stekels tussen m,n haren
Gelukkig net op tijd gevonden, en ze blijft maar kammen :-(
De 2e ronde op  de Sandkuhle mag ik samen met Marlon Brando Gandamak
Best wel leuk, 2 verschillende terreinen, maar hier is de haas makkelijker te volgen
Zie je trouwens dat vrouwje en ik dezelfde lichaamshouding hebben????
Na de ren moet ik pootjes  natmaken Grrrrrrrrrrrrrr ik wíl niet, dat water is ijskoud!!!!
Móet Chakir, het is bloedheet vandaag, en je moet afkoelen
Nou geef me dan maar een lekker koel straaltje Hoopergemeentepils
en het coolingdoekje van Hans-Jurgen
lekker in de schaduw wachten op de uitslag
Oei, er hebben veel honden goed gelopen vandaag, voor mijn geen plek meer op het erepodium
Van de 23 reuen heb ik de 11e plaats gekregen met 152 punten, dat was 84.4% van de te behalen punten 
Hier de winnaar, Cadash d, Avicenna ,had 160 punten, 88.9% van de te behalen punten
Lag dus niet zoveel verschil tussen, volgens mij is 11 gewoon 2 maal 1e :-)
Maar ,k was wel de 1e Nederlandse afghaan :-)))))
Nog 1 nachtje in de tent, en dan een hele lange reis direct door naar
de ,,grote baas,, in Hattem..pffff dat wordt dan wel 7 uur in de auto slapen
Dag lieve mensen van de WVW, volgend jaar komen we zeker weer.
We hebben het héél gezellig gehad bij jullie, en zijn fijn opgevangen

6 opmerkingen:

Katrien zei

Dat zag er heel leuk uit!
Ben benieuwd naar de badfoto's :o)))

Messi zei

Wat een leuk verslag Chakir, leest als een stripboek

Lady zei

gefeliciteerd met je 2 eerst plaatsen. hellaas was ik er niet om je aan te moedigen. Maar het renseisoen is nog niet voorbij, we zullen elkaar zeker nog ergens tegenkomen aan de start.

Angelique zei

Wat een mooi compleet verslag. Het was écht een fantastisch weekend.

Nel v W. zei

Leuk verhaal weer!
Wat een belevenissen van jullie.

Ineke zei

Leuk om zo eens te zien wat je allemaal meemaakt met zo`n coursing.