zondag 10 juli 2011

CACIL Coursing Gerbéviller (F)

Hé, wat is dat nu, moet ik gewassen worden tijdens de vakantie....
dat betekend anders altijd dat we daarna naar Trees gaan,  en binnenkort
wat leuks gaan doen, een ren of coursingwedstrijd....
Ja Chakir, je mag nu bij een echt kasteel  in de buurt van Nancy gaan coursen,
Gelukkig gaat Marianne  mee om te tolken
Vroeg opstaan dus, om 5 uur!! en Om 7 uur vanaf Mariannes huis vertrekken.
We moeten er voor 9 uur zijn...op naar Gerbéviller
Gelukkig, we zijn op tijd, maar het begint te regenen
Wel jammer, ik was net zo mooi wit, eerst maar inschrijven
surprise...we krijgen gelijk al een mooie fles wijn, met geborduurd jasje
En 2 bonnetjes voor het eten tussen de middag
Eerst proberen ze mijn Hollandse dierenpaspoort te lezen :-)
En dan lezen ze mijn chip.....dat was de dierenartscontrôle
...met de franse slag.... weten we nu wat dat betekend
Hé, ik mag samen met Hasta a Vista el Jalabad
Nou, eerst maar even inlopen, oeps die wasbeurt was voor niets,
ik heb al zwarte pootjes :-)
De cours begon een uur later, omdat het regende, maar het bleef regenen dus...
Vrouwtje probeert mij nog een beetje droog te houden, anders wordt ik zo zwaar.
Al die andere afghanen hebben regenpakken aan, met een rits bovenop
Waauw, het weer wordt nóg slechter...hé Hasta la Vista waar blijf je nou?
O jouw baasje heeft je teruggetrokken? Omdat het slecht weer is....?
Nou, maakt ons Nederlanders niets uit, kom vrouwtje laat me maar los
hoeven de toeschouwers hun aandacht ook iet te verdelen :-)
Goed  kijken, dat kleine witte stipje voor het kasteel ben ik...Chakir
Waauw, wat leuk hier, de cours loopt dwars door het bos en de struiken
en ik ben dus af en toe een poosje uit zicht...spannend voor vrouwtje
Als er een éche haas tevoorschijn komt verander ik van richting hoor, dat is veel leuker
en ik heb nog geen eten gehad, dus een  lekker vers boutje gaat er wel in
En als iedereen de 1e cours gelopen heeft komt de catering
olala, dat ziet er lekker uit, snel maar de bonnetjes inleveren
We hebben best trek, het is al bijna 1 uur, ons ontbijt was om 5 uur
Lopend buffet, maarruhh vrouwjte, heb jij je ogen niet groter dan je maag??
Brrr. het is nog steeds koud regenachtig en winderig.
Er was een mevrouw met mooie handmade halsbanden uit Spanje,
en daar was er 1 in de kleur van mijn vacht dus...als reserve gekocht
Na de lange middagpauze, ja fransen nemen de tijd voor het eten, inclusief wijn!!!
Vonden we de lijst met de afghanen die door waren.
Waauw, ik ben de enigste geselecteerde  reu?!! Moet ik nu met een teefje lopen dus
Gabrielle y-Shirvan is mijn Franse medecourser, zullen we samenwerken?
Zo hoort dat toch met een gemengde coursing....
Héé, daar staat de Prins,
 sssttt. hij is incoqnito met een grote groene cape en zuidwester :-)
 Mooi optrekje heeft u, en zo,n prachtig park, ik wil hier wel wonen:-)
We maken later wel kennis met elkaar hoop ik, ik moet nu eerst
die nephaas vangen
Hé vrouwtje, opzij!!!! We zijn nu in frankrijk,
 en daar is de finish op een heel  andere plaats dan de start hoor!!
Ik was eerder bij het haasje, maar dat lieve teefje mag hem hebben van mij
Zij mag hem eerst voorproeven, maar volgens mij smaakt dat ding naar niks :-)
En toen moesten we direct terug naar Nederland, we konden niet wachten op de uitslag
De eigenaren van deze prachtige Salukies, Chris en Henriëtte,
 nemen mijn coursingboekje mee terug naar Nederland
Wel spannend, we weten nu ook niet op welke plaats ik geeindigd ben.
En helaas dus ook ggen linu-up finale foto...
Dan maar de gekregen fles wijn, met prachtig zo met dat kasteel op de achtergrond.
Nou, Château Gerbéviller, tot volgend jaar, maar dan graag met zon :-)
We kregen naderhand bericht dat Chakir 5e is geworden, 4 teefjes voor hem!!!
en als enigste reu in de finale :-)

Geen opmerkingen: