zaterdag 9 juli 2011

Vakantie Ranzieres (Fr) 1

Toch had vrouwtje andere vakantiekriebels dan anders,
Vrouwtjes ,,grote baas, was al 4 jaar ernstig ziek, maar ging nu toch sneller achteruit.
Voor de Pinksteren namen we afscheid met de woorden tot 5 juli
En zoals ook de vorige vakanties, gingen we, na eerst nog met de huisarts gebeld te hebben
 met gemengde gevoelens op reis
Toen we  ,s avonds laat in Frankrijk aankwamen, en vrouwtje de mobiel aanzette
stond er een sms op...........Paps vanmiddag om half 3 overleden
Zo onwerkelijk, maar omdat we een reis van ruim 9 uur achter de boeg hadden
met veel files en slecht weer, besloot vrouwtje om eerst maar een nachtje uit te rusten
De welkomstfles champagne stond al klaar,
Marianne waarvan wij ons huis huurden wist nog van niets.
Ze had ook heel lief boodschappen voor de eerste dag voor vrouwtje ingeslagen
Omdat het frisjes was maakte ze de kachel aan, ik houd het goed in
de gaten, zodat ik vrouwtje de volgende x aanwijzingen kan geven.
Zo, de kachel is aan, vrouwtje heeft even uitgehuild, maar  ik heb ook honger
eens kijken of er ook iets voor mij in de voorraadkast staat
Dit is overigens de woonkeuken
Bonjour, kan ik hier wat te eten bestellen.......
Hmm lekker, een blik échte franse brokken, toepasselijk Rusty genaamd
Dan gaan we maar eerst het huis en tuin verkennen
Dit is de kastelen kamer, een kleine woonkamer met tv....
die het overigens niet doet :-) maar dat geeft niet
En hier de lange hal, met een klein speelkamertje? voor kinderen
De grote woonkamer met open vide, Waauw, en een prachtige akoestiek
de grote slaapkamer achter die mooie deuren
Maar die trap vind ik eng, vrouwtje is bang dat ik er in paniek afspring,
dus ze heeft heel verstandig de hondenbank bank aan de zijkant gezet
Ojee, als ik naar buiten wil moet ik die trap op,
maar ik kan geen traplopen, toch maar proberen, vrouwtje help!!!!
Dan kom ik op een terras, maar de tuin ligt veel hoger, ojee, nog een trap
maar deze is veel hoger en steiler, maar 3 treden tegelijk springen dan
Zo daar sta ik dan, ff uitzicht bewonderen, en dan doen wat álle honden
hier volgens Marianne als eerste doen
Eerst de buxus markeren met m,n geur, en dan een vreugdedansje eromheen
vervolgens naar het eind van de tuin rennen
dit is halverwege
en dit het eind, magnefiek uitzicht zeg,
maarruh,,   die omheining, daar kan ik toch zeker met gemak overheen :-)
Vrouwtje....komen, Chakir wil weer naar beneden van de trap
Please..help me dan even, het is zoooooo hoog
o, eerst zelf voorzichtig proberen?Maar het is wel 30%
niet zo goed voor m,n rug toch?
en dan ook nog die gladde binnentrap, zal ik maar direct op m,n bank springen?
We zijn zó moe, ik kijk nog even of we veilig kunnen gaan slapen.
Wat is het aardedonker buiten zeg...helemaal nergens verlichting
Wij slapen in de ,,kleine,, slaapkamer voor
Ik mag op bed voor deze keer, vrouwtje heeft speciaal een plastic hoeslaken meegenomen,
en daar allemaal zachte fleecedekentjes overheen gelegd
Vrouwtje maakt nog even de kachel startklaar voor de volgende ochtend.
5 uur....vrouwtje opstaan, we moeten weer terug naar Nederland
Ojee, da,s foute boel, foute geluiden uit de douche :-(
daar komt vrouwtje, spierwit, en ze zwabbert alle kanten op
Komt het franse woordenboek toch nog goed van pas
na in slow motion naar het volgende dorpje te zijn gereden kreeg ze het volgende medicijn
en omdat mijn speciale tekenband in Nederland was blijven liggen,
ook maar gelijk bij de dierenarts langs om een nieuwe te kopen
En maar een klein stukje met mij wandelen :-(  jammer want het is hier zo mooi!!!)
Maar hier boven op de heuvel kunnen we ook naar Nederland bellen,
 in het huisje is bijnaen soms helemaal geen bereik
Nou, nog maar een nachtje extra slapen dan
Vrouwtje snel.....de peh peh peh  auto is er ( de Bakker)
De overbuurman Alain zal toch niet alle brood opgekocht hebben
Staat ze weer net onder de douche, maar gelukkig is ze net op tijd buiten
haha, lachen als een boerin met kiespijn in Frankrijk
Polo binnenstebuiten aan!!! maar we hebben in ieder geval een brood
En na het eten weer een klein stukje wandelen
Vrouwtje heeft een s.o.s. fluitje om haar nek hangen, en ik zit vast met een
extra riem om haar middel
Maar we houden altijd oogcontact met het dorpje Ranzieres
,s middags even proberen hoe het autorijden gaat, en gelijk
stemmige kleding kopen, vrouwtje heeft alleen vakantiekleding bij zich
Zondags regent het ...heel toepasselijk..pijpestelen.
We vertrekken voor de begrafenis terug naar Holland

WORDT VERVOLGT MET 2E DEEL RANZIERES

2 opmerkingen:

katrien zei

Hopelijk ben je ondertussen al een beetje bekomen van het heel droevige nieuws dat je daar ontving. Ook al wist je dat het ging komen dat slechte nieuws, toch moet het een grote schok geweest zijn... afscheid nemen van dierbaren gebeurt altijd veel te vroeg :-(

Ytteh zei

Dank je Katrien, tja, de mens wikt, maar een hogere macht beschikt, het is nog steeds een beetje onwerkelijk allemaal