vrijdag 1 juli 2011

Vakantie juni 2011 /Coursing Tüttleben

Hallo allemaal, we zijn weer terug van onze combinatiereis van sport en vakantie
We begonnen in Tuttleben (D)  6 dagen in ons tentje om Chakir mee te laten coursen bij de
Internationale Pinkstercoursing  georganiseerd door de Thuringer windhundclub
Onze landgenoten hadden een unieke plek voor ons vrij gehouden, in de paddock..
Een lekker rustig plekje, en toch dichtbij de Hollandse club en onze vrienden
Waauw, dit is een leuke cours, met veel échte Affies :-)
15 reuen én 15 teefjes zijn ingeschreven
Hé, das grappig, Lady en ik zijn de twee enigste Nederlandse afghanen
Fijn dat we elkaar weer eens zien
Hé Lady, zullen we samen naar de finale coursen?
Wat denk jij...welke taktiek is hier het beste
O kijk nou eens, een  speciale bakker met hundekekse, eerst even proeven welke lekker zijn,
vrouwtje zullen we zo,n leuk koektrommeltje voor Lady meenemen?
Hee, mijn fokker is er ook, ó NEE, hij wil me ,,Schön machen,,Aaauwww
Norbert, vrouwtje vindt mij altijd schön hoor!!!!
O, zus Cassandra en ik moeten samen op een statiefoto, tja dan moet
ik inderdaad wel even mooi gekamd zijn, wat heeft zij mooie lange
haren zeg, maar logisch, ik cours ook vaker en loop door de bossen.
Wat krijgen we nou??? Ringtraining, maar ik ben hier om haas te vangen hoor  Norbert!!
O, je vindt me zo mooi dat je me eigenlijk wel wilt showen...
Nou, proberen dan maar, we beginnen met het linkerpootbeen :-)
Kijk eens, ik trek niet meer
Ik laat je zelfs voorgaan, ff wachten, m,n poten lopen verkeerd
Maar nu trek jij!!!, j
Je moet me niet zo ophangen hoor...
Hé collega, geef me even het nummer van die hulplijn....
Ik wil NIET...pas op hoor ik heb een bek vol met witte tanden
Yammie, kijk daar eens, mijn staf staat klaar met wat lekkers...
Wat en mooi gebakje, met een windhond van choclade erop :-)
Voor straks Chakir, je mag nu eerst je eerste cours doen
Hé vrouwtje, dat witte rendekje is géén gezicht,
 dat past toch helemaal niet bij m,n haarkleur....
Ik mag tegen Ana-Shakti,s Bajou, die ken ik nog uit Hoope, toen rende
hij 1 puntje meer dan ik geloof ik, zie je nu waarom...mijn staff laat mij te laat los!!!
Potjandori, scheelt direct al een paar meter, turbo 1 aan...
en een zweefsprong
nog maar een versnelling erbij
yes, bijna
nu de binnenbocht nemen
en nu uitkijken, hier komt de witte tornado!!!!!!!!!!!
Dat witte dek valt écht niet op bij m,n vacht
Nou, we zijn aan elkaar gewaagd, nu maar afwachten wat de jury ervan vindt.
tot de 2e omloop even een ontspanningsmassage van Lisette.
Zij heeft natuurlijk ervaring bij Lady opgedaan....Heerlijk...DORGAAN please
2e cours, fijn ik mag weer een rood dek, tegen Tamino vom Mandelberg
Ojee, Tamino,s staff kon hem niet meer houden, en er was nog geen los geroepen...
jaaaaaaaaaaaaa, hij zag het ook
maar na die  massage ben ik helemaal opgeladen, dus haal ik hem zo in :-)
Voor de fotografen zal ik niet te ver op hem uitlopen, 2 in beeld is mooier
Maar voor die man in die in het veld ligt met die grote lens maak ik een uitzondering
en af en toe mag hij even vooraan lopen, maar niet te ver
Yoehoe, kijk eens, ik ben los van de grond...vliegende afghaan gesignaleerd :-)
en zo met het doel in zicht wil ik natuurlijk met een riante voorsprong finishen
Even kijken of  mijn supercoach en vanger baas Wim er al staat.....
Baas Wim,... ik kom eraan, .........VANGEN.....
o wat heb ik GEWELDIG gelopen :-)
Nu heb ik zeker wel zo,n lekkere bak eten a la Lady verdiend,
wat mijn staff bij zich heeft smaakt me al een paar dagen niet.
Ik mag Lady,s Holland muts ook nog even passen, ik heb een maatje groter nodig.
Vraag maar even het patroon vrouwtje, want ik wil ook graag dezelfde
Norbert komt ook nog weer even buurten, samen met m,n broer Conchobar.
Wat is Concho mooi hé? Mijn nekharen moeten schijnbaar nog bijgewerkt worden.
Want ik moet weer mooi zijn, ze verwachten dat ik in de finale sta ....
Na de 1e omloop stond ik op de 7e plaats, mijn vriendin Lady ook..
Maar ik blafte het al, mijn  2e omloop was GEWELDIG
Yep, en zo eindigde deze dag voor mij, Chakir met een mooie 2e plaats
Mijn meisje Lady kreeg een 5e plaas toebedacht door de jury
Zusje Cassandra haade op de show een V1, ze courste ook maar dat ging helaas minder goed.
Nou ja, eerlijk verdeeld, zij showt en ik cours
De dag van vertrek, nog even de bloemen en de beestje in de mooie natuur hier gedag zeggen
en dan voor de rest van onze vakantie door naar Frankrijk.

WORDT VERVOLGD MET VAKANTIE IN RANZIERES



3 opmerkingen:

El Shariat zei

Super leuk verhaal en leuke foto's. Ben benieuwd naar de rest. Nog gefeliciteerd met je 2de plaats. Goed gedaan. Groetjes Harriët

wim zei

Eigenlijk zijn alleen de baasjes nederlands. Chakir en Lady zijn toch echt geboren Duitsers. vandaar dat ze zich daar zo thuis voellen in de Heimat, Was heel leuk je weer in aktie te zien. En zolang je niet begint te denken kom je er wel.

Ytteh zei

Ja, en dan is Chakir ook nog een kind van ouders uit 2 verschillende landen, mama Arouba komt uit Duitsland, en papa Leo(Feel the Sun komt uit Noorwegen.
Toch ook eens een coursing in Noorwegen te proberen?