zondag 10 juli 2011

Vakantie Ranzieres (Fr) 2

Een paar dagen later namen we verdrietig afscheid van vrouwtjes mams,
we hadden nog 8 dagen  al betaalde vakantie tegoed in Frankrijk
De Tomtom leidde ons dwars door Luik, en daarna wou hij ons steeds de autosnelweg
afsturen, gelukkig herkende vrouwtje deze weg nog van lang geleden en negeerde ze de tomtom
Ook deze reis duurde lang, ditmaal door wegwerkzaamheden in België en Frankrijk :-)
Toen we dan eindelijk aankwamen vonden we de weg er een beetje vreemd uitzien
alemaal zand erop..........
Bij binnenkomst stond de hal onder water...wat was er gebeurd
En ook de grote woonkamer, de kastelenkamer,
ojee, maar snel een plek zoeken et bereik om Marianne te bellen
Er bleek ,s middags een wlkbreuk te zijn geweest..
en het terras kon het water niet aan dat van de berg afkwam, dus stroomde onder de deur door naar binnen
Vrouwje.zo moe van de reis, dweilde het ergste water weg
Gelukkig was het hout drooggebeven, het water was
in het midden gebeven
De rest komt morgen wel vrouwtje, kom maar lekker bij mij en
het warme kacheltje liggen
De volgende ochtend kondigde een reuzenslak van 7cm. doorsnee nog meer regen aan
Goed voor de rozen, en wij smelten niet
Och, en zo,n verregend en nevelig landschap heeft ook z,n charme.
Maar wat is er met dat gele spul gebeurd vrouwtje??
Kijk dat groene staat er nog wel, maarruhhh zullen we wel verder lopen
want het wordt wel erg modderig daar naar beneden, en ik ben nog zo mooi wit
snuf snuf, wat ruik ik, wat heeft hier op mijn loopgebied nog meer gelopen
,t is te groot voor die haas die me net gek maakte door voor ons te gaan huppen
Daar ga ik bij m,n warme kacheltje maar eens een nachtje over slapen
Vrouwtje wakker worden, er komt een aardbevingding aan......
hoor dat lawaai eens, en alles trilt
Tjeetje, wat krijgen we nu dan plots.een hittegolf?
Vrouwtje heeft gelukkig water mee om m,n poten te koelen, want
de grond is kokend heet
En er rijden gekke dingen op het land, en alles is stoppels geworden
Naast ons huis staat een grote boerderij, haha, die heeft een New Holland machine
die maakt die stoppels zegt vrouwtje, met een combaine maaien heet dat
,w iddags werd het gevaarlijk heet, om 1400u was het 42 graden
we wilden eigenlijk wat verder weg de omgeving verkennen, met airco in de auto
kan dat wel, maar met dit soort wegen gingen we toch liever terug.
Om half 10 ,s avonds was het nog 30 graden!!!!
Maar ik moest toch nog even het gras nog wat bemesten, kan ik gelijk op de foto
met zo,n groot rond stoppelding
De volgende dag zijn we heel vroeg weggegaan, vrouwtje wou naar Bar-le-Duc
Hoezo, we hebben toch onze eigen waterbron voor ons huis??
Op de terugweg zagen we een bord Câteau de Thillombois
en vrouwtje dacht dat dat misschien wel leuk was
Waauw, én of, wat een schitterend kasteel
Even een statiefoto bij de trap, lache...
Vrouwtje kon de fransoos die de foto maakte helaas niet duidelijk maken dat ze het héle kasteel op de foto wou, met ons op de voorgrond.
Zeg vrouwtje, het kasteel is te huur, iets voor ons? Kunnen we toch een
prachtcoursing uitzetten in deze parktuin.....
Pfff het wordt alweer zo warm, snel weer terug naar Ranzieres
Hoezo moet ik op de kleden in de schaduw gaan liggen?
Ik mag toch ook wel een keer een zonnebad nemen..
,t is bijna onze laatste dag hier Hé zwaluwen aan ons dak...brengen geluk?
En omdat na een fikse onweersbui het weer koud en regenachtig werd, gingen we toch maar nog een dagje eerder weg naar Nederland, kan ik nog ff uitrusten voor de Holland-Cup die me daar te rennen staat.
Oooo wat mooi, beginnen de zonnebloemen net te bloeien,
nou dag hoor tot volgend jaar.
Potjandorie, vrouwtje mag blij zijn dat ik een boom prefereer:-)
Na weer zo,n lange tomtom reis met veel regen...bijna thuis

oef, het is hier dus ook slecht weer, maar eerstgeurvlaggen uitzetten de buurkatten laten merken dat ik weer baas in deze tuin ben
\

2 opmerkingen:

katrien zei

Oei, dat is minder leuk om in een overstroomd vakantiehuis aan te komen :-( Gelukkig hebben jullie dan toch nog prachtig weer gehad nadien!

Ytteh zei

Ach, overstromingen op vakantie hebben we vaker meegemaakt, dit viel eigenlijk nog wel mee, en Marianne kwam de volgende dag om alles weer op te ruimen. Het is een heerlijk huis in een prachtige omgeving...als je van rust en natuur houdt zoals ik.