vrijdag 22 juli 2011

Europees Kampioenschap Coursing - Oirschot NL, vanaf 1e omloop

Héhé, eindelijk is het zondag en mag ík coursen
Het heeft de hele nacht weer geregend, en voor vandaag is er nog meer voorspeld
Ik start onder rood,  maar om bij veld 14 te komen
moeten we eerst  door grote modderplassen om te bewijzen dat we geen watjes zijn
:-)))Frency heeft mij er overheengedragen dus ik ben nog helemaal schoon.
Khaos Dixon uit Zweden is mijn medecourser, we zijn nu nog lekker fluffig
Hé boy, i hope you enjoy running in the rain?
Sorry ik ben de zweedse taal niet machtig :-)
Een paar seconde na de start is er van mijn mooi fluffig gekamde
spierwitte vacht niet veel meer  te zien, jammer voor de fotografen
Deze foto is gemaakt door Nel van Wijngaarden (http://www.dierfotografie.nl/)
Er komen er nog meer, ff geduld
Zie het verschil met vrouwtjes kamera, maar kenners kijken naar m,n rode dek,
én rood randje om mijn muilkorf(heeft vrouwtje gehaakt, dan is het niet zo hard)
Dappere Nel ligt in de stromende regen op haar buik in het natte gras voor dé foto
maar ze maakt zoveel mooie zoals deze waar m,n poten bijna in de knoop geraken
en deze waar ik wil opstijgen naar een hoger level :-)

en deze, rakelings langs de paaltjes
Maar dit is dé foto, het onderste spiegelende gedeelte heeft vrouwtje
er zelf bij gemaakt, symbolisch voor de natte toestend daar
De 1e cours ging goed, zonder blessures  en geruzie gefinisht dus vrouwtje blij
Ze fluistert bij de start altijd: veel plezier Chakir, geniet ervan
het is voorbij voor je het weet, in m,n oor
Hier hang ik m,n oren te drogen uit de deur.
Daarna ga ik even uitrusten, want door die modder coursen is best vermoeiend,
en vanmiddag mag ik nog een keer,maar dan moeten we eerst 2kilometer
lopen naar het andere veld (16) want de auto komt niet door de modder
Hé? Er wordt aan het ,,loket,, geklopt...wie is daar?
Wat leuk, Tanja met haar gezin én Myron, ze komen even supporten,
en mij kroelen natuurlijk, gelukkig is het net droog, bakkie koffie???
Waar zouden ze over praten? Vast over de modder :-) Of over die vieze Dixie?
Oooh wat lief, ze hebben hun auto buiten het terrein gezet,
en bieden ons nu een lift aan naar veld 16, houdt ik energie over voor de 2e cours
Wat een gelukki, zijn we net aangekomen, begint het weer te stortregenen, en
dan komt er het aanbod van een lieve FB vriendin die haar auto bij 16 heeft staan
Ik mag schuilen en wachten in haar auto tot ik ingelopen wordt, TOP Henny dankjewel
En nog meer geluk, tijdens mijn 2e cours schijnt de zon even!!!!
Mijn tegenstander Way Up King Crimson uit Italië
 zingt een opera waar ik niets van begrijp
Ik concentreer me vast op de haasrondbrenger, zie ik hoe het parcours loopt
En Frency gaat me deze keer starten, zodat vrouwtje foto,s kan maken
want Nel ligt op een ander veld, iedere hond wil natuurlijk een foto door haar gemaakt
Frency heeft wél een andere starthouding. Vrouwtje hangt over mij heen
alsof ik een renpaard ben, Frency daarintegenhangt achterover
alsof het rodeorijden is, leuk dat verschil in benadering
Vrouwtje heeft een tragere reaktie met loslaten bij de start,
Frency is op tijd, kijk, nu lig ik direct voor....opletten vrouwje..
Ik krijg het spelletje door, het haas gaat bij het stokje afbuigen, en dan snijd ik hem af
ff sprinten, want er komt weer een heftige bui aanzetten
Yes, ik ben eerst bij de finish, en zo later blijkt het ik deze cours gewonnen
maar dat voelde ik al aan m,n water :-)
Geen ,,Taxi,, naar de caravan deze keer, maar 2 kilometer terug lopen
in de stromende regen :-((((((((((((((
Na een uurtje föhnen zie ik er weer toonbaar uit, en neem ik het grote bed in beslag
eigenlijk mag ik daar niet op, maar het ruikt zo lekker naar vrouwtje
en er liggen allemaal dekens op, dus voor 1keerje ruilen we van plek
Dan is het wachten op de prijsuitreiking.....zou die deze x op tijd beginnen?
Natuurlijk krijg ik mijn ,,Nederlandse,, muts op, maar vrouwtje had beter een paraplu
mee kunnen nemen, het begint wéér te regenen (20.00 u)
Tsss, Nederland laat het wel afweten met vlagvertoon zeg :-( dan maar bij de zwitsers wachten
Verwoeft, is dat Lady ????Heeft een of andere Sheikh haar gekidnapt!!!
Vrouwtje schiet eens snel op met die regenjas,  en denk eraan
dat die band niet te strak om m,n mannelijkheid komt.
We moeten ff die voorkant van die tulbandman bekijken...hij heeft Lady gekidnapt
O, gelukkig, het is baas Wim zelf, incoqnito, met frau Antje of is dat
mijn kriebellaarster Lisette....Yes herkend :-)
Hi salukimeissie, ik ben een échte man hoor, maar vrouwtje heeft de band wat
verkeerd omgedaan, kijk nog maar eens goed
Hi beauty, jij komt zeker uit Zwitserland....jouw staff heeft ook humor :-)
Jammer, ik mag niet op het podium deze keer, maar als we nu eens alleen de
wat ze met rennen de B klasse afghanen...wij dus... gaan tellen...
dan zou nr. 4 Cadash d, Avicenne 1 zijn, nr 5 2, en ik, die nu op 9 sta
waar vrouwtje ook heel blij mee is, op 4 :-)
Na de prijsuitreiking snel naar de caravan, je kunt het niet goed zien,
maar uit vrouwtjes keding druipt het water, ik ben door mijn waterdichte
regenjas vor de helft drooggebleven, maar m,n oren kun je uitwringen
De volgende (maan)dag komt Tanja Hawa nog even laten zien,
wat een Beauty... en zoooo lief :-))) en de caravan weer ophalen
Er komt een lieve boer met tractor,
 die ons GRATIS!!!!!!!door de modder op de verharde weg wil slepen
we zijn al bijna aangekoppeld maar dan hij wordt door een ,bobo, weggestuurd!!!
De boer zwaait nog even verslagen naar ons,
Na een poosje wachten komt er een andere door ,bobo,
bestelde tractor,
die ons tegenbetaling weg mag slepen. We lopen er een beetje verslagen achteraan
maar zijn  opgelucht dat Tanja op tijd wegkomt, ze moet zo aan het werk!
en wie wil het geld innen.....we zullen maar geen naam noemen..
.maar we geven het aan degene die het toekomt, de tractorbestuurder,
Jammer dat dit EKC ,,Feest,, zo moest eindigen
gelukkig hebben wij niet veel mee gekregen van alle andere organisatorische
,,narigheid,,maar na het blog van Lisette en Annemarie gelezen te hebben
hebben we diep respect voor de vele vrijwilligers, die zo werden tegengewerkt
en ondanks alles bleven, voor de deelnemers en hun hondjes
Gelukkig is Tanja met caravan heel  op de verharde, inmiddels ook tot
modderbaan veranderde weg terecht gekomen, én veilig thuis.
Tanja, jullie gebaar is onbetaalbaar, maar er komt iets moois jullie kant op :-)))))
Daarna was het wachten en wachten, en auto,s caravans en campers opstellen om
op de verharde weg getrokken te worden door de tractor.
met deze camper had de tractor zelfs moeite, het linkervoorwiel stond
op een gegeven moment helemaal dwars
En eindelijk was vrouwtje auto aan de beurt, ik werd er snel uitgehaald,
stel je voor dat we in de sloot zouden glijden....die waren helemaal ingezakt
Sterke man baas Wim schroeft het sleepoog weer uit de auto :-)
En volgens de tomtom zou het toen nog 3 uurtjes naar huis zijn..........
maar die kent vrouwtjes rijstijl nog niet, en heeft geen plas en eetpauzes
en van files nog nooit gehoord..........

Zo, dit was het avontuur van het door  Nederland georganiseerde  EKC
We hopen dat het een niet al te slechte indruk op de vele buitenlandse deelnemers
en gasten heeft gemaakt

Resultaat EKC Afghanen reuen:
van de 36 reuen die geselecteerd waren
behaalde Chakir een schitterende 9e plaats met 503 punten :-)))))
Eenmaal thuis aangekomen, direct op Facebook gekeken,
de 1e felicitatiekaart was al binnen,dankjewel Francien :-)

4 opmerkingen:

Lisette zei

Super gefeliciteerd met je negende plaats Chakir. Dat is echt heel erg hoog voor een Europees Kampioenschap waar zestien landen aan mee doen en heel veel afghanenheren van het hoogste niveau aan meedoen. Top gedaan.

Ytteh, je heb het over ons blog en over die van Annemarie. Als mensen die willen lezen kunnen ze naar www.princevalerio.blogspot.com gaan. Daarin staat ook de link voor Annemarie en voor meer prachtige foto's van Nel.

Nogmaals gefeliciteerd met dit prachtige resultaat. We zijn heel erg trots op "ons" manneke!

Lisette zei

Heeeeej lief chaootje :))))) Fijn dat je onze site in je tekst hebt gezet maarruh....het is com en niet nl.

Fijne dag nog jullie tweetjes. Hier is het droog op heel af en toe een miezertje na.

Ytteh zei

,k verander het gelijk Lisette, er staan meer foutjes is zie ik net.
Had eerst van de link naar jullie ook al blogsport ipv blogspot.
Maarrrrr wacht maar tot jíj míjn leeftijd hebt, dan praten we verder :-)

Lisette zei

Bedankt Ytteh. Hoewel ik blogsport ook wel wat vind! Een sport is het om iedere keer maar weer iets te verzinnen. Gelukkig maken we in de zomermaanden genoeg mee, maar in die saaie wintertijd zonder coursings, renbanen, trainingen en groepswandelingen is het soms moeilijk.

Enne, ik heb jouw leeftijd pas over een jaar of dertig want ik ben net de twintig gepasseerd :)))))))