zondag 11 juli 2010

Wonderen bestaan echt

11 juli vandaag, een energetisch goed getal. En kijk eens wat vrouwtje uitgerekend vandaag van een begenadigd kunstenares toegemaild kreeg?
Fascinerend toch?  De hypnotiserende blik van wat vrouwtje denkt, een bedoïnenvrouw uit de woestijn, want ze heeft de gloed van de zon in haar ogen.
  Zie hier, een bedoïnenvrouw heeft vrouwtje ook zo,n beschermend oog gegegeven.
 Dan kom ik. Klopt helemaal, mijn voorouders komen uit het woestijngebied.
 En dan vrouwtje, ze noemden haar in Egypte altijd de blonde Cleopatra.
 Toen droeg ze namelijk nog geen bril.
Egypte is nu verleden tijd, want ze kan geen dag zonder mij en wil me ook niet in de vrachtruimte van het vliegtuig laten meereizen.
 
Maar het land heeft een deel van haar hart gestolen....
Kijk, ze is een beetje een einzelganger, niet met de massa mee. Hier zit ze om 7 uur in de ochtend al bij de tempel van Karnak te mediteren. Voordat de hordes toeristen komen. De bewakers vonden het maar niets, hielden haar constant in de gaten omdat ze dachten dat ze levensmoe was, maar niets was minder waar..... Daarin lijkt ze dus niet op Cleopatra.

Ze probeert te helpen waar ze kan en geeft hier een doofstomme jongen opdracht een speciaal op haar afgestemd schilderij te maken.  Ze wou de zon weer terug in haar leven.De kunstschilder en vrouwtje spraken met elkaar via het hart.
 
En zie, ze heeft gelijk gekregen. De zon kwam weer in haar leven terug,....via mij woefhaha.. Egypte heeft ze achter zich moeten laten om  met mij later Europa per auto en tent te gaan verkennen. Maar dan moet ik me eerst kunnen beheersen met het trekken aan de lijn.

 Kijk hier komt nog een fotobewerking van Francien Roele.
Woeauuwww mooi hé?  Maar de foto waar het eigenlijk om gaat laten we lekker niet zien. Vandaar ook de tekst; een blik zegt meer dan 1000 woorden. Soms is iets zo emotioneel dat je er niet over kunt praten, dan laat je je ogen spreken. Dus de bewerking die Francien speciaal gemaakt voor vrouwtjes vader die erg  ziek is,blijft privé. 

Francien, deze bewerkingen zijn werkelijk onbetaalbaar.........

1 opmerking:

Yarah zei

Goodmorning!!

,k zag de foto,s en was gelijk klaarwakker.

foto,s bewerkt tot een ongekende schoonheid, grandioos.....

Waar heb je die Francien ontdekt??
Snel snel, mail me, dit wil ik ook

Yarah