maandag 5 juli 2010

Sterrendag WvCNL 2010 het coursinggedeelte

Om 19.00 uur zou het coursinggedeelte van start gaan, maar door het gezamenlijk eten van een heerlijk overvloedige chinese maaltijd,
 
 
die niet in 10 minuten weg te werken was, schoof het coursinggedeelte een uurtje op.

 Bij het coursen deden  behalve de volgende afghaanse windhonden ook nog mee: Charuk en Adonai el Khamaran
Ik mocht samen met Daray el Khamaran lopen, een forse afghanenreu, minstens 5kg zwaarder dan ikzelf
Maar vlak voor de start kreeg hij het voor elkaar zijn  muilkorf af te wurmen,en  mijn vrouwtje schrok daar nog al van. 
Toen we praktisch gelijk bij de finish aankwamen vlogen we elkaar alsnog in de haren!
Hoezo jij hebt de haas gevangen???
We kunnen het toch ook gewoon uitblaffen met elkaar......
Moet mijn vrouwtje weer zonodig tussenbeiden komen. Als ze me te na komen, verandert mijn vrouwtje in een tijger die haar jong beschermt en houdt me goed vast, zodat er geen vervelende dingen kunnen gebeuren.

Maar ook omstanders schoten te hulp. Ze hadden aan onze lichaamshouding gezien dat er bij de finish problemen zouden komen, tja, ervaren afghanen mensen zien zoiets aankomen..
Daray heeft deze cours gewonnen met 9 punten. Oeps, ik kreeg er maar 5.5. Ben ik toch een dom blondje?
Euuhh niet verklappen maar het is tactiek, zodat ze me straks onderschatten.
Rond 21.45 zijn we weggegaan. Vrouwtje is nachtblind, helaas, en dan wordt het te gevaarlijk om alleen naar huis te rijden. Jammer, we hadden graag gebleven. Ik val natuurlijk wel op met mijn zilverwitte vacht.
Ze had zelfs nog oranje knipperlichtjes meegenomen voor het geval dat.... En moet je nu eens kijken hoe gezellig het er later uitzag.............
Allemaal lampjes, maar het was inmiddels wel koud geworden.
Ziet er wel héél spannend uit zeg.
Kijk, hier staat Adonai el Khamaran met zijn baasje. Met zijn rode vacht moeilijk te zien in het donker, daarom een wit dek. Hij deed alleen mee met het coursen en staat daarom niet op de lijst. Veel baasjes kwamen trouwens alleen met hun hond voor het coursen. Jammer, want juist met zo,n show erbij is het toch iets heel speciaals, zelfs als je zoals Chakir deze keer bijna de poedelprijs krijgt. Maar het allerbelangrijkste blijft, zowel Chakir als zijn vrouwtje hebben een hele mooie dag gehad. En weer nieuwe mensen leren kennen.

1 opmerking:

de Hofnar zei

Héé, je vrouwtje kan ook vliegen als je aangevallen wordt zag ik,dan veranderd ze van een lieve blondine in een rode vuurspuwende tijger waauw!
Ze heeft heel wat voor je over makker.
Jij had de pech dat de andere afghanen meer ervaren waren, maar jij leert supersnel de trucjes waarmee je de jury de volgende keer kunt overtuigen.
En anders kun je altijd je haren nog rood verven...........alleen zal je prachtige hoofd altijd je afkomst verraden.

De hofnar