zaterdag 26 juni 2010

Sterrendag, het showgedeelte. 2010 WvCNL Leek

Vandaag zijn we bij de sterrendag van de WvCNL in Leek.
Vrouwtje heeft me ingeschreven voor de show én de coursing ofwel Schönheit und Leistung.
Dit zijn de Afghaanse windhonden die ingeschreven waren.
Onze auto kon lekker aan de baan in de schaduw staan zodat we alles mooi konden volgen. Hier ben ik net gekamd en klaar voor de show, wroezucht.
Jury...waar blijf je nu? Chakir wil rennen!!!
Wim Wiersma, jury van deze dag, maakt kennis met Chakir. Even lekker kroelen, hé lekker... doorgaan please!
Ik zie allemaal sterretjes**********
Hèhè, eindelijk lopen. Ik mag lekker eerst. Pfff, het is ook wel erg warm hoor.Kom op vrouwtje, kijken wie er het eerst is??
Woef, je hoeft me niet op te hangen hoor, ik zal proberen jóuw tempo aan te houden oké dan?
Kijk, ik kan wel zweven als ik zin heb hoor, maar dan moet vrouwtje óók mooi lopen en niet met van die kromme benen!
Héé rechtsáf, daar achter die tafel is de haas!!!!
Verwoeft, daar staat die jury weer. Nou ja, eerst nog maar weer even kroelen dan. Oh, je wilt wat zeggen van mijn hoofd? Fraai langgestrekt, elegant en toch krachtig hoofd. Ja klopt, dat vindt vrouwtje ook.
Lekker zachte haren heb ik, vind je niet? Maarruhh, ik moet die haas wel in de gaten kunnen houden hoor, straks gaan die andere honden ermee vandoor. Oh, je bent mijn hals aan het voelen, wat zeg je: goedgevormde krachtige hals? Ja, dat krijg je als je je vrouwtje altijd voort moet trekken...
Woef, ja, ik heb grote voeten daar kan ik harder mee lopen.
En nu is het genoeg vind ik, laat me eindelijk eens die haas vangen!! Jaja, je zegt dat ik sterke hoekingen en een  goede krachtige stuwing vanuit de achterhand heb. Tja, als ik die gebruik ga ik vliegen...
Please, als ik nu mooi ga zitten dan?? Oh, je wilt me nog in mijn mooie ogen kijken, hadden ze wat groter gekund vind je? Da,s natuurlijk weer mannenpraat, mijn vrouwtje viel juist op mijn mooie ogen.Woef.
Oh, mooi uitstekende heupbeenderen heb ik wel? Daar had mijn vrouwtje juist wat meer vlees bovenop willen hebben. Ach ja, mannen komen van Mars en vrouwen van Venus zeggen jullie in mensentaal toch hé?
Nu moeten vrouwtje en ik een eindje verderop gaan staan, voor observatie op afstand. Toe dan maar.
Ik sta uit mezelf al goed hoor, alleen het haar valt steeds voor mijn ogen.
Nou nou, jullie besteden wel veel tijd aan mij zeg. En wat vind je nu? Ooch, fraaie mannelijke hond met goed rastype. Dank je dat is wel goed voor mijn ego.
Enne, wat voor rapportcijfer krijg ik nou? Een 7??? En vrouwtje moet op ringtraining om mij beter tot zijn recht te laten komen?? Ik denk niet dat ze dat doet hoor. Ik kan best netjes en rustig lopen, maar alleen als ik er zin in heb, en zeker  niet op een hazenveld, da,s gewoon stom, daar moet je haasjes zoeken.
 Trouwens, die kip die er los liep was ook reuze interessant.
Kijk, dit vind ik nu leuk, met de eerste rode afghaan mag ik vanavond coursen. De tweede rode liep op de show in zwevende slowmotion, en is kampioen geworden. Tja, een heel ander type dan ik, maar wel supermooi.

1 opmerking:

de Hofnar zei

Grrr Zo te zien is je vrouwtje weer blond, domdomdom, de jury viel zo te zien op rood vrouwelijk schoon.
Volgende keer een vrouwelijke jury uitkiezen, die vallen vaak wel op grote blonde stoere kerels met temperament hihi
Maar voor ons blijf je een topper hoor.

De hofnar