maandag 14 juni 2010

Haasvast lopen voor Chakir

Joepie, het is gelukt, we hebben een afghaanse windhond gevonden die tegen Chakir mag lopen. Het Akimba el Khamaran van Albert en Gerda Sluyer.

Een mooie zwarte, type bergafghaan. Dus we hebben ook nog eens ying en yang kleuren.
Kijk, hier moet ik eerst nog met mijn nieuwe rendek poseren. Stom hoor, laat  mij maar even controleren of de jury al op zijn plaats staat.
O, die staan al op hun plaats zie ik. Maar vrouwtje, waarom sta je steeds over me heen?? Heb je koude benen of zo? Tja, moet je ze maar niet ontharen woewoewww.
Kijk, er zijn nog meer honden die haasvast mogen lopen, leuk zeg.
Zeg, wat krijgen we nou....Denkt ons personeel dat we paarden zijn die jockeys nodig hebben. Ga van ons af. We kunnen het alleen wel af hoor!

 
Tja vrouwtje, ik stijg op als ik start hoor; als een vliegtuig. Dus is het link als je boven me staat . Kom op Akimba. Lopen wie het hardst kan.Woef, ik was sneller met starten
Héé, ik lig nog steeds  voor. Maar ik kijk niet om hoor, dat mag niet, maar ik ruik het.
Hé da,s nu flauw. Heb ik dat stuk plastic, kan ik het niet pakken met die muilkorf om. Maar Akimba gelukkig ook niet, die heeft ook zo,n ding om. Gelukkig konden we elkaar wel even goed heftig toeblaffen.
De  jury vond dat ik deze ronde goed gelopen had. En ik heb horen fluisteren dat ik een aanwinst voor de vereniging ben. Maar dat is toch iedere hond?
De 2e ronde mocht ik ook weer met Akimba. Leuk die ken ik nu en ik kan er nog van leren. Het gaat hier met coursen er  niet  alleen om wie het snelst is, maar je moet ook inzicht hebben, dus laat ik Akimba maar even voorgaan om te kijken wat of ze daar mee bedoelen. Oké, onder andere alleen het stuk plastic haas volgen en niet achter de andere hond aan jagen. Logisch toch, dat is spelen. En als je dan ook nog voorspellen kunt waar de haas de bocht omgaat en je kunt hem afsnijden is het helemaal toppie.

Zeggguuuh vrouwtje, ik kan de volgende keer ook gewoon bij de start blijven wachten, daar komt die nephaas ook altijd weer bij terug. Of is dat niet zo,n goed idee vind je?Ach nee, toch maar niet, een paar rondjes lopen is goed voor mijn lijn en met een wasbordje blijf ik in de gratie bij Lady tenminste.
WOEWRA, de 2e ronde is door de jury ook goed bevonden. Ik heb nu haasvastverklaring. Maar....het is zondag en de 13e. Zit er niet ergens een haasje onder het gras? Ja hoor, .... natuurlijk.... ik heb geen emigratiestempel op mijn papieren. En mijn stamboom is ook niet overgezet van Duitsland naar Nederland. Jammer dus, licentie kan nog niet aangevraagd worden.  Er moet nu plots een heleboel geregeld worden en vrouwtje weet nog niet precies hoe ze dat aan moet pakken.En het kost ook nog weer veel geld, dus wordt het de komende maanden waarschijnlijk voor mij en vrouwtje geen vlees. Tja voor je licentie moet je wat over hebben. Ben benieuwd wanneer ik mijn 1e wedstrijd kan lopen. De NK zit er dit jaar vast niet in...grrrrr. Best balen. Vrouwtje was er een beetje verdrietig van, maar ik ben  ik een supertrooster.
Thuis gekomen bleek de roos Pas de Deux opengegaan te zijn, (die staat precies achter ons), en heb ik haar ten dans gevraagt, daar wordt ze altijd weer blij van. Zeg vrouwtje, zullen we maar een Tango doen. Hoef je tenminste niet bij te lachen. Kijk dit is Pas de Deux Mooi hoor, maar ze prikken. En het begint hier in de tuin met gemak naar een parfumfabriek te ruiken.


Pas de Deux heeft oranje, zalme en gele bloemen. Soms de kleuren gemengd.

4 opmerkingen:

Yarah zei

Lieve,lieve Chakir, jij hebt de zon weer terug in je vrouwtjes leven gebracht.
Ze zet zo dapper door, ontdanks ale tegenslagen, deze overwint ze ook wel weer hoor!!
Ik hoop jullie snel te zien bij de échte wedstrijden, en duim dat je licentieaanvraag niet te lang op zich laat wachten

jouw Yarah

Lady zei

Gefeliciteerd, die is binnen.
Niet te slim worden want dan krijg je minpunten. Ik probeer meestal een dom blondje te zijn, we hebben onze kleur mee. Laten we er naar steven dat we volgend jaar samen naar de EK gaan, die is in Nederland dus besparen we de reiskosten.

de Hofnar zei

uuuh dom blondje???? Was je vrouwtje soms blond toen ze jou kocht..liefde maakt blind zeggen ze toch...en ze was en is heeeel verliefd op jou.Maar nu is ze roodoranje, en dat zijn felle donders hoor, dus laat ze maar eens lekker van zich af bijten.
En jij m,n jongen, TOP gedaan hoor.
Vlag en wimpel voor zo,n haasvast loop.
Laat die andere kakkers maar eens een poepie ruiken.
de Hofnar

Hen Bakker zei

via facebook

Gefeliciteerd.